Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Zamość

Logo - Urząd Gminy Zamość

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Zamość

Data ogłoszenia
2021-09-14
Termin składania ofert
2021-09-22 14:00
Treść

                                                                                                  Zamość 23.09.2021 r.

 

Zamknięcie postępowania bez wyboru oferty najkorzystniejszej

Dotyczy Zapytania ofertowego znak: P i OŚ.6230.3.2021 z dnia 14.09.2021 r. na realizację zadania pod nazwą: ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Zamość”.

Zamawiający - Gmina Zamość z siedzibą w Zamościu przy ulicy Peowiaków 92 opierając się o przepis pkt 16 w/w Zapytania ofertowego zamyka przedmiotowe postępowanie bez wyboru oferty najkorzystniejszej.

 

                                                                       Uzasadnienie

 

W ramach wspomnianego Zapytania ofertowego wpłynęła jedna oferta, którą złożyła firma:

Logistyka Odpadów  Sp. z o. o. , ul. Szklana 20, 43 - 300 Bielsko – Biała

Oferent zaproponował :

  • wykonanie zadania nr 1 za cenę 58 810,75 zł. brutto
  • wykonanie zadania nr 2 za cenę 58 169,66 zł zł. brutto.

Otrzymana oferta przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Zgodnie z przepisem pkt 16 Zapytania ofertowego Zamawiający zastrzegł sobie prawo do odwołania, zamknięcia postępowania bez wyboru Wykonawcy bez podania przyczyn. Z tego tytułu nie przysługują Oferentowi żadne roszczenia wobec gminy Zamość.

 

Z up. Wójta

Mirosław Jakóbczak

Dyrektor Wydziału Planowania

Przestrzennego i Ochrony Środowiska

 

_________________________

              Zamość 14.09.2021 r.

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

W związku z planowaną realizacją zadania pod nazwą: ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Zamość”, Gmina Zamość z siedzibą w Zamościu przy ulicy Peowiaków 92 zaprasza  do złożenia propozycji cenowej dotyczącej usługi polegającej na usuwaniu wyrobów i odpadów zawierających azbest z nieruchomości na terenie gminy Zamość.

 

  1. Zamawiający: Gmina Zamość

Adres zamawiającego: ul. Peowiaków 92, 22- 400 Zamość, tel.: (0-84) 639-29-59, fax.: (0-84) 639-23-64. e-mail: gmina@zamosc.org.pl

Adres strony internetowej Zamawiającego: www.ugzamosc.bip.lubelskie.pl, godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku od 07:30 do 15:30

  1. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi usuwania wyrobów zawierających azbest z  terenu Gminy Zamość poprzez demontaż transport i utylizację .

Zakres zamówienia składa się z dwóch zadań:

1/ Zadanie pierwsze: Demontaż pokryć dachowych, załadunek, transport i zdeponowanie płyt azbestowo – cementowych na składowisku odpadów niebezpiecznych

- demontaż dotyczy pokryć dachowych wykonanych z wyrobów zawierających azbest (płyt falistych azbestowo – cementowych stosowanych w budownictwie) oraz (płyt azbestowo - cementowych płaskich stosowanych w budownictwie) z budynków zlokalizowanych na terenie gminy Zamość. Zdemontowane wyroby po zapakowaniu należy załadować, przetransportować i zdeponować na składowisku. Szacowana ilość powstałych odpadów zawierających azbest  - około 41,888 Mg (w tym około 2555 mpłyt falistych azbestowo – cementowych dla budownictwa, oraz około 437 m2 płyt azbestowo - cementowych płaskich stosowanych w budownictwie).

 

2/. Zadanie drugie: Usunięcie i utylizacja odpadów zawierających azbest

- usunięcie i utylizacja odpadów zawierających azbest zgromadzonych na terenie nieruchomości położonych w gminie Zamość poprzez załadunek (ewentualne zapakowanie), transport i zdeponowanie na składowisku w ilości około 79,926 Mg (w tym około 67,326 Mg  płyt falistych azbestowo – cementowych dla budownictwa, oraz około 12,600 Mg płyt azbestowo - cementowych płaskich stosowanych w budownictwie).

Przedmiot zamówienia stanowi ponadto:

- planowana do demontażu lub usunięcia ilość wyrobów zawierających azbest może ulec zmniejszeniu o ile właściciele budynków zrezygnują z przyznanej przez zamawiającego pomocy w usuwaniu wyrobów zawierających azbest będącej przedmiotem tego zamówienia,

- planowana, do demontażu lub usunięcia ilość wyrobów i odpadów zawierających azbest może ulec zwiększeniu w uzasadnionych przypadkach potwierdzonych przez upoważnionego do nadzoru wykonania usługi której zamówienie dotyczy, pracownika Zamawiającego lub gdy Zamawiający będzie dysponował funduszami, na zwiększenie zakresu zamówienia.   

- wykaz nieruchomości, z których należy usunąć wyroby i odpady zawierające azbest zostanie przekazany Wykonawcy po wyborze oferty z chwilą zawarcia umowy,                                               

- Wykonawca wybrany w ramach niniejszego zapytania skontaktuje się i umówi na dogodny termin wykonania robót z właścicielami posesji wyszczególnionymi w otrzymanym od Zamawiającego wykazie,                                                                                                                                                

- Wykonawca zważy i zarejestruje masę odpadu usuwanego z danej nieruchomości, przy użyciu wagi hakowej lub paletowej. Czynność ważenia Wykonawca dokona w obecności właściciela/władającego nieruchomością oraz przedstawiciela Wykonawcy dokumentując ilość usuwanego odpadu zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ustawy o odpadach.

- Wykonawca zapewnia organizację i zabezpieczenie placu robót.

Do obowiązków Wykonawcy należy:

- uporządkowanie nieruchomości po zakończeniu robót i przedstawienie właścicielowi lub zarządcy obiektu będącego przedmiotem prac oświadczenia stwierdzającego rzetelność wykonania prac i oczyszczenia terenu z azbestu oraz ewentualna wypłata odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia robót,

- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe gospodarowanie wytworzonymi odpadami zawierającymi azbest,

- Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania obszaru, na którym prowadzone będą roboty i magazynowane odpady zawierające azbest na czas prowadzenia prac ,

- Wykonawca przekaże Zamawiającemu jeden egzemplarz kart przekazania odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych z zaznaczeniem ilości, które zostały zdeponowane w ramach umowy zawartej z Zamawiającym,

- Wykonawca przekaże Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu odbioru odpadów z każdej nieruchomości z podpisem przedstawiciela Wykonawcy, właściciela nieruchomości i przedstawiciela Zamawiającego. W przypadku wykonania demontażu Wykonawca przekaże ponadto Zamawiającemu jeden egzemplarz oświadczenia o jego wykonaniu z podpisem przedstawiciela Wykonawcy i właściciela nieruchomości. Ponadto Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie dokumentów potwierdzających zgłoszenie robót do właściwych organów z potwierdzeniem nadania zgłoszenia (pieczątka wpływu lub potwierdzenie nadania przesyłki) tj. Inspektora Nadzoru Budowlanego, Okręgowego Inspektora Pracy oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,

- Wykonawca zamówienia staje się wytwórcą i posiadaczem wszystkich odpadów niebezpiecznych - powstałych w wyniku prowadzenia prac,

- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą wobec właścicieli nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia oraz osób trzecich za szkody spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją zamówienia.

Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami ustaw:

- z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.)

- z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz.1219 ze zm.)

- z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r poz. 1680)

- z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 154  ze. zm.),

- z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz.1333 ze zm.) oraz następujących rozporządzeń:

- Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824)

- Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.)

- Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 w sprawie wymagań w zakresie instalacji lub urządzeń w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest Dz. U. z 2011 r., Nr 8 poz. 31).

 

3 Zmiana umowy.

Zmiana umowy może nastąpić w sytuacji, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i może dotyczyć m. in.: zmniejszenia ilości wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do usunięcia, w przypadku rezygnacji mieszkańców ze świadczonej usługi.

Zmiany umowy mogą być dokonywane w przypadku gdy:

1) Zamawiający dopuszcza zmianę wykazu właścicieli nieruchomości przekazanego Wykonawcy  wraz z umową, w przypadkach losowych uniemożliwiających wykonanie demontażu materiałów zawierających azbest. W miejsce niemożliwego demontażu u danego właściciela nieruchomości do wykazu zostanie wprowadzony następny z listy wnioskodawców. Zamawiający dopuszcza przy tym zwiększenie zakresu zamówienia.

2) W przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie zmiany podatku VAT - zmiany te wprowadzone zostaną do umowy i będą obowiązywać od dnia wejścia w życie nowych przepisów.

  1. Podwykonawcy.

Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

  1. Termin wykonania zamówienia

Termin realizacji zamówienia: 30 listopada 2021 rok.

 

  1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:

a) Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również należytym wykonywaniem usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie:

b ) dla Zadania Nr 1 - minimum 1 usługi usuwania wyrobów zawierających azbest o wartości co najmniej 100 000 zł brutto.

c) dla Zadania Nr 2 minimum 1 usługi usuwania wyrobów zawierających azbest o wartości co najmniej 100 000 zł brutto,

d) Wykonawca spełni warunki w zakresie dysponowania potencjałem technicznym jeśli w szczególności wykaże on, że dysponuje co najmniej jednym pojazdem do załadunku i transportu odpadów zawierających azbest oraz sprzętem umożliwiającym określenie masy odpadów zawierających azbest odbieranych z nieruchomości wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia tj. co najmniej jedną wagą hakową lub paletową wraz z informacją o podstawie do dysponowania tym sprzętem.

6.1. Wykonawca wykaże dysponowanie osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia:

a) dla Zadania nr 1 - Wykonawca wykaże dysponowanie co najmniej trzema osobami przeszkolonymi przez uprawnioną instytucję w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów ( Dz. U. Nr 216 poz. 1824 )

b) dla Zadania nr 2 - Wykonawca wykaże dysponowanie co najmniej dwiema osobami przeszkolonymi przez uprawnioną instytucję w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwania wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów ( Dz. U. Nr 216 poz 1824)

6.2. W celu potwierdzenia przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, należy dołączyć:

a) oświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.

6.3. Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia:

a) dla Zadania nr 1 - Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100 000 zł.

b) dla Zadania nr 2 - Wykonawca wykaże posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 100 000 zł,

7.Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie należy załączyć do oferty.

7.1 Aktualną decyzję administracyjną udzielającą zezwolenie na transport odpadów zawierających  azbest, lub oświadczenie o podmiocie uprawnionym do wykonywania transportu posiadającym zezwolenie na transport odpadów zawierających azbest, wydanej zgodnie z przepisami ustawy o odpadach (jeśli Wykonawca przewiduje udział podwykonawcy, który będzie zajmować się transportem odpadów do miejsca ich unieszkodliwiania), (dotyczy zadania nr 1 oraz zadania nr 2),

7.2 Wykaz wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonane należycie

7.3 Wykaz osób - które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami,

7.4  Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia są przeszkolone przez uprawnioną instytucję w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i pracy z dnia 14 października 2005 r., w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów ( Dz. U. Nr 216 poz. 1824 ),

7.5 Oświadczenie o nie zaleganiu z opłacaniem podatków do Urzędu Skarbowego, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne

7.6 Oświadczenie o akceptacji warunków określonych w niniejszym zapytaniu

7.7 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,

a) dla zadania nr 1 - w wysokości co najmniej 100 000,00 zł.

b) dla zadania nr 2 - w wysokości co najmniej 100 000,00 zł.

8. Z postępowania o realizację niniejszego postępowania wyłącza się (wyklucza) Wykonawców którzy :

8.1 W ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert świadczyli usługi w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest na rzecz gminy Zamość i nie dotrzymali terminu zakończenia realizacji zadania.

8.2 Zalegają z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, kiedy uzyskali oni przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego.

8.3 W odniesieniu do których wszczęto postępowanie upadłościowe lub których ogłoszono upadłość albo zostały postawione w stan likwidacji.

 

9. Termin realizacji :

W okresie od 30 września 2021 r. do 30.11 2021 r.

  1. Miejsce i termin składania ofert: Urząd Gminy Zamość ul Peowiaków 92, 22 – 400 Zamość Biuro Obsługi Interesanta pok. nr 1.:  Oferty należy złożyć do dnia 22.09.2021 r., do godziny 14:00.
  2. Termin otwarcia ofert: 23.09.2021 r, godzina 09:00 świetlica Urzędu Gminy Zamość pok. 30
  3. Kryteria oceny ofert: 100% cena
  4. Sposób przygotowania oferty:
  • ofertę należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim
  • wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę
  • wszelkie poprawki lub zmiany w treści oferty muszą być parafowane własnoręcznie co najmniej przez jedną osobę podpisującą ofertę
  • ofertę należy złożyć w dwóch kopertach zamkniętych w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczający jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert z opisem na kopercie zewnętrznej: nazwa zamawiającego i jego adres, nazwa (tytuł) postępowania oraz zdanie :,,Nie otwierać przed dniem 09.2021 r., godziną 09:00”, oraz w kopercie wewnętrznej z opisem: Nazwa oferenta i jego adres, nazwa zamawiającego i jego adres, nazwa (tytuł) postępowania.
  1. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie, wszystkich uczestników postępowania którzy złożyli oferty, listownie i zamieści informacje na stronie internetowej urzędu Gminy.
  2. Zawarcie umowy nastąpi bez zbędnej zwłoki z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę.
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania, zamknięcia niniejszego postępowania bez wyboru Wykonawcy bez podania przyczyn. Z tego tytułu nie przysługują Oferentowi żadne roszczenia wobec gminy Zamość.
  4. Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.           
  5. Osoba upoważniona do kontaktu z wykonawcami ze strony Zamawiającego:  Jerzy Siołek pokój 29, tel: 84/639 23 64 w. 29, fax 84/639 23 64 w. 58, e:mail: jsiolek@zamosc.org.pl

14.09.2021 r.                                                        

Z up. Wójta Gminy Zamość   

Mirosław Jakóbczak

Dyrektor Wydziału  Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska                                                                         

 

__________________________________________

Załącznik – wzór oferty

OFERTA

W odpowiedzi na zapytanie ofertowe z dnia .................... dotyczące zamówienia publicznego

...................................................................................................................................................……...

(wpisać nazwę nadaną zamówieniu)

niniejszym składamy ofertę następującej treści:

  1. Oferujemy wykonanie zadania nr 1  zamówienia za cenę netto .................... zł

obowiązujący podatek VAT .................... % .................... zł

cena brutto .................... zł

(słownie ........................................................................................................................)

  1. Oferujemy wykonanie zadania nr 2  zamówienia za cenę netto .................... zł

obowiązujący podatek VAT .................... % .................... zł

cena brutto .................... zł

(słownie ........................................................................................................................)

  1. Przyjmujemy do realizacji postawione przez zamawiającego w zapytaniu ofertowym warunki.
  2. Oświadczamy, iż jesteśmy związani niniejszą ofertą przez .................... dni.

Załączniki:

 

                                                                                              ............................................................

                                                                                          (data i podpis osoby upoważnionej)

 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: UGZamość Administratordodano do BIP dnia 14-09-2021 14:25:34