Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Zamość

Logo - Urząd Gminy Zamość

ZAPYTANIE OFERTOWE na wykonanie ekspertyzy/opinii biegłego/specjalisty w zakresie hydrologii,

Data ogłoszenia
2021-09-21
Termin składania ofert
2021-10-04 14:00
Treść

ZAPYTANIE OFERTOWE

Nazwa zamówienia:

Wykonanie ekspertyzy/opinii biegłego/specjalisty w zakresie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej, posiadającego stosowne uprawnienia w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie zalewania działek nr 1804, 1778/9, 1753/2, 1751, 1749, 1748, 1747, 1746/2, 1746/1, 1688/7, 1689/7, 1688/2, 1688/3, 1688/4, 1689/2, 1689/3, 1689/4 położonych w m. Sitaniec gm. Zamość przylegających do drogi gminnej działka nr 1780 i nr 1839, po przebudowie drogi krajowej nr 74d wraz z urządzeniami na odcinku granica miasta Zamość – Sitaniec do wiaduktu drogowego nad linią LHS.

1. ZAMAWIAJĄCY

Gmina Zamość, adres: ul. Peowiaków 92, 22-400 Zamość, telefon (84) 639 29 59, 638 47 48, fax: (84) 639 23 64,

email gmina@zamosc.org.pl

NIP: 922-27-17-648 REGON: 950368724

2. INFORMACJE OGÓLNE:

Planowana wartość przedmiotu zamówienia kształtuje się na poziomie kwoty nie przekraczającej 130 000 zł, tj. na poziomie, do którego na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) nie stosuje się przepisów tej ustawy; do niniejszego zapytania zastosowanie znajduje Zarządzenie Nr 397/21 Wójta Gminy z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy Zamość, których wartość nie przekracza kwoty 130 000 zł netto.

3. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Termin wykonania zamówienia ustala się na 15.11.2021 r.

4. PRZEDMIOT I ZAKRES ZAMÓWIENIA

Wykonanie ekspertyzy i sporządzenie opinii biegłego/specjalisty w dziedzinie hydrologii, hydrogeologii, stosunków wodnych lub melioracji wodnej posiadającego stosowne uprawnienia w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie naruszenia stanu wody na gruncie.

Przedmiotem ekspertyzy będzie określenie, ustalenie rzeczywistych przyczyn zalewania nieruchomości nr ewid. 1804, 1778/9, 1753/2, 1751, 1749, 1748, 1747, 1746/2, 1746/1, 1688/7, 1689/7, 1688/2, 1688/3, 1688/4, 1689/2, 1689/3, 1689/4 położonych w m. Sitaniec gm. Zamość przylegających do drogi gminnej działky nr 1780 i nr 1839 w myśl art. 234 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. 2021 r., poz. 624) oraz zaproponowanie sposobu zapobiegania dalszemu zalewaniu przedmiotowych nieruchomości w prowadzonym postępowaniu administracyjnym.

W opinii należy wskazać przyczyny zalewania i podtapiania ww. działek oraz podmiot, który za stan istniejący jest odpowiedzialny. Ustalenie stanu faktycznego stosunków wodnych w pasie drogi krajowej i na działkach osób trzecich przed przebudową i po przebudowie drogi krajowej nr 74d.

Podanie propozycji rozwiązań, które mogłyby zostać wykorzystane.

Opracowanie należy sporządzić zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 624).

 

Opracowanie powinno zawierać:

a) Opis istniejącego stanu wody na gruncie. Stan sprzed przebudowy odcinka drogi krajowej nr 74d. Stan po przebudowie odcinka drogi krajowej 74d;

b) Charakterystykę hydrologiczną badanego obszaru i istniejącego systemu wodno-melioracyjnego na obszarze w sąsiedztwie drogi krajowej nr 74d od strony zachodniej;

c) Obliczenia hydrologiczne;

d) Dokumentację fotograficzną obecnej sytuacji na gruncie;

e) Czy dochodzi do zalewania działek nr 1804, 1778/9, 1753/2, 1751, 1749, 1748, 1747, 1746/2, 1746/1, 1688/7, 1689/7, 1688/2, 1688/3, 1688/4, 1689/2, 1689/3, 1689/4 położonych w m. Sitaniec gm. Zamość przylegających do drogi gminnej dz. nr 1780 i 1839 i jaka jest tego przyczyna;

f) Czy i kiedy na działkach nr 1804, 1778/9, 1753/2, 1751, 1749, 1748, 1747, 1746/2, 1746/1, 1688/7, 1689/7, 1688/2, 1688/3, 1688/4, 1689/2, 1689/3, 1689/4 położonych w m. Sitaniec gm. Zamość przylegających do drogi gminnej nr dz. 1780 i 1839 nastąpiła zmiana stanu wody na gruncie;

g) Jakimi działaniami została wywołana zmiana stanu wody na gruncie na działkach nr 1804, 1778/9, 1753/2, 1751, 1749, 1748, 1747, 1746/2, 1746/1, 1688/7, 1689/7, 1688/2, 1688/3, 1688/4, 1689/2, 1689/3, 1689/4 położonych w m. Sitaniec gm. Zamość przylegających do drogi gminnej dz. nr 1780 i 1839;

h) Kto jest sprawcą zmiany stanu wody na gruncie;

i) Czy ewentualna zmiana stosunków wodnych spowodowała szkody na działkach nr 1804, 1778/9, 1753/2, 1751, 1749, 1748, 1747, 1746/2, 1746/1, 1688/7, 1689/7, 1688/2, 1688/3, 1688/4, 1689/2, 1689/3, 1689/4 położonych w m. Sitaniec gm. Zamość przylegających do drogi gminnej działki nr ewid. 1780 i 1839;

j) Wpływ wód opadowych i roztopowych w najmniej korzystnym okresie roku;

k) Wskazać rozwiązanie techniczne, których wdrożenie na trwałe wyeliminuje naruszenie stanu wody na gruncie (w przypadku stwierdzenia, że zasadne jest wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom powinny jednoznacznie określić jakie urządzenia powinny zostać wykonane;

l) Wnioski i zalecenia konieczne do wydania decyzji administracyjnej w toku postępowania o którym mowa w art. 234 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne. Wnioski i zalecenia powinny być konkretne i w przypadku stwierdzenia, że zasadne jest wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom powinny jednoznacznie określić jakie urządzenia powinny zostać wykonane.

5. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT

Ofertę należy umieścić w nieprzezroczystym opakowaniu oznaczonym:

Oferta na sporządzenie opinii/ekspertyzy w sprawie zmiany stanu wody w sprawie znak: PiOŚ.6331.3.2020

NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 05.10.2021 r. godz. 14:30” oraz opatrzonym nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy.

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. Urzędzie Gminy Zamość, Peowiaków 92, 22-400 Zamość, Biuro Obsługi Interesanta, Stanowisko nr 1 w terminie do dnia 04.10.2021 r. do godz. 14.00 co oznacza., że z upływem powyższego termin oferta powinna fizycznie znaleźć się u Zamawiającego.

Oferta złożona po terminie nie zostanie otwarta i będzie niezwłocznie zwrócona składającemu ją Wykonawcy.

Otwarcie ofert dnia 05.10.2021 r. godz. 14.30 pok. 29.

6. KRYTERIA OCENY OFERTY

W ofercie należy podać cenę netto i brutto za wykonanie usługi Cena zostanie zagwarantowana przez Oferenta i nie będzie podlegała zmianom do czasu zrealizowania usługi. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena oferty (cena brutto). Oferta, której cena będzie najniższa, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.

Jeżeli dwie lub więcej ofert zawierać będą taką samą najniższą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym przez Zamawiającego terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie będą mogli zaoferować cen wyższych 
niż zaoferowane.

 



Sporządziła: Magdalena Węgrzyn

Zamość, dnia. 17.09.2021 r.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: UGZamość Administratordodano do BIP dnia 21-09-2021 09:01:06